Philips HTL4110B/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTL4110B/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk 14-03-2016

Goed geluid, matige betrouwbaarheid

Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

Als aanvulling op mijn vorige beoordeling van 22-11-2015.
Ik blijf het geluid (als het er is) nog steeds als goed ervaren. Instabiliteit bluetooth is hetzelfde. Nieuwste update is geïnstalleerd. Uitvoerig contact gehad met servicecenter waarvan de klachtbehandelaar echt haar best heeft gedaan, maar helaas heeft ook zij geen verbetering kunnen realiseren. Pluim voor deze mevrouw qua klantbenadering.
Probleem: valt spontaan uit bij gebruik radio via tablet (ipad) met bluetooth verbinding. HDMI overdracht van de TV (ook Philips) 42PFL7696h/12 zeer slecht op met name NED1. Overige zenders valt het geluid over HDMI spontaan midden in een uitzending weg. Even van kanaal wisselen en weer terug heft geluiduitval tijdelijk op. Ik had een betere synchroniteit tussen Philips TV en Soundstage verwacht. De ergernis is overgegaan in berusting. Ik heb niet de indruk dat Philips in staat is dit probleem op te lossen, zelfs niet bij soundstage en TV van eigen merk. Jammer.

Henk 22-11-2015
Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

De Philips HTL4110 is qua geluid een hele verbetering. Ik ben er zeer tevreden over. Echter qua stabiliteit laat dit apparaat te wensen over. De bluetooth verbinding lijkt erg instabiel. Afspelen van internetradio via een tablet valt per dag regelmatig uit. Het geluid van de televisie via de HDMI/ARC aansluiting is instabiel. Zelfs met een Philips televisie. Zonder aanleiding valt het geluid van de televisie ineens uit. Dan maar overschakelen op optisch. Dat doet het dan wel weer, maar ook deze is niet altijd even stabiel. Het geluid is daarentegen wel weer via de afstandsbediening van de TV te bedienen.

Al met al over het geheel matig tevreden. Als het apparaat stabieler zou zijn, had het van mij een overallscore van 9 gekregen. Nu maar een 5,5.

Officiele reactie van Philips Nederland 23-11-2015

Beste Henk,

Heel erg bedankt voor uw review. Wij willen het graag over de stabiliteit van uw SoundStage hebben. Zou u de nieuwste software willen installeren? Dan draait hij vast weer als een zonnetje. De software update vindt u hier: http://www.philips.nl/c-p/HTL4110B_12/soundstage-luidspreker/ondersteuning

Philips Webcare

Officiele reactie van Philips Nederland 25-11-2015

Beste Sometimess en Henk,

Mocht het niet lukken de stabiliteit van uw SoundStage te verbeteren door middel van een reset of een software update, dan staat onze klantenservice graag voor u klaar. U kunt contact opnemen via e-mail, chat, twitter, facebook of gewoon telefonisch via 0900 908 0119.

Alle contactgegevens vindt u op http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html en navigeert u naar de tweede kolom: Home Cinema & Audio.

Pascal
Philips Webcare

Sometimess 24-11-2015

Hallo Philips webcare,

Ik heb in basis hetzelfde probleem als Henk (zie review hieronder), maar met enkele keren per dag red ik het niet. De verbinding valt na enkele minuten al uit, met welk apparaat ik het ook probeer.

Ik gebruik de laatste software en heb in het traject meerdere malen geüpdate, maar er was geen enkele versie die iets over stabiliteit van de verbinding in de release notes had staan. Heeft dus ook geen verbetering opgeleverd, helaas...

Sometimess 14-08-2014
Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

Deze soundstage gekocht om van losse speakers en bedrading af te zijn. Dat doel is gehaald en het geluid valt zeker niet tegen. Design is strak en fraai. Mijn tv is een LCD 42" Philips uit 2009 die helaas niet op de soundstage kan staan (want veel te zwaar). Huidige tv's kunnen er wel op.
Veel aansluitmogelijkheden.
Nadelen: Bluetooth verbinding is bepaald niet stabiel. Houdt het enkele minuten vol en valt dan weg. Er liggen hier diverse apparaten (tablets en telefoons) met Bluetooth en ze doen dat helaas allemaal.
Bediening op het apparaat is niet altijd even handig, me krijgt niet altijd alle opties (bijvoorbeeld bij het kiezen van welke input).
Afstandsbediening is lekker klein, maar absoluut niet op gevoel te bedienen, je moet echt naar de knopjes kijken.

JGJ1964 01-02-2014
Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

Degelijke SOUNDSTAGE VAN PHILIPS met prima geluid en mogelijkheden. Mooie vormgeving en maximaal volume is voor ons ruim voldoende. Heb m sinds we m hebben bijna de hele dag aan staan. Mijn vrouw en ik zijn erg tevreden over de prestaties en de chique vormgeving en is netjes afgewerkt. Alleen de afstandsbediening had een kleine beschadiging in de piano lak. Kort om wij zijn tevreden.

Gerbertjan 07-01-2014
Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

De Philips SoundStage geeft een helder en krachtig geluid, alleen het maximale volume laat iets te wensen over. Het beschikt over verschillende sound opties. Hiermee kan je het geluid afstemmen naar film, gamen of muziek.

De SoundStage is eenvoudig aan te sluiten, geschikt voor elke doelgroep. Dit gaat via HDMI ARC, digitale COAX kabel of optische kabel.

De smartphone is makkelijk te verbinden via NFC koppeling. Ook via de bluetooth verbinding werken mijn telefoon en laptop probleemloos, ook in andere kamers is er bereik. Daarnaast beschikt het apparaat ook over een USB ingang.

Het apparaat is groot van formaat, maar dit is niet storend indien het onder de TV wordt geplaatst. De Philips SoundStage geeft een extra beleving tijdens het kijken naar TV en het luisteren van je favoriete muziek en is gezien zijn prestatie en prijs een aanrader!

Tom1511 30-12-2013
Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

De Philips HTL4110B heeft een strakke en moderne vormgeving. De installatie is eenvoudig en het gebruiksgemak is groot.

De geluidskwaliteit valt me enigszins tegen. De 80W is m.i. niet voldoende om de ultieme bioscoopervaring te evenaren, maar het geeft je tv wel wat extra power.

De Bluetooth en NFC functies zijn echt een meerwaarde voor dit apparaat. Op de bank met telefoon je favoriete muziek beluisteren, ideaal!

jdendekker 24-12-2013
Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

Deze Philips Soundstage geeft met zijn geïntegreerde subwoofer een warmer geluid dan de reeds goede Philips TV boxen. Daarnaast werkt de aansluiting met HDMI ARC vrij eenvoudig via de Quick start guide. Nadeel is dat het apparaat wel wat ruimte inneemt en naast de TV, DVD speler en UPC-kast weer een stekker met zich meeneemt.

Wodan06 29-12-2013

Beste,
ik heb de Philips Soundstage ook gekocht ben daar zeer tevreden over wat geluid betreft, echter heb ik ook een Philips tv als ik alles uitzet + TV en ik wil de dag erna weer alles aanzetten gaat mijn TV niet aan weet jij daar een oplossing voor moet ik iets instellen in e Tv.
Hoor het graag van u.
Groetjes bjorn

Noahreymond 24-12-2013
Geschreven voor: Philips HTL4110B/12 zwart

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een wirwar aan snoeren om mijn televisie en iPad/iPhone aan mijn stereo-installatie aan te sluiten ben ik sinds kort overgegaan op een Philips Soundbar. Slechts één hdmi kabel van tv naar de Soundbar geeft mij in een handomdraai toegang tot goede geluidskwaliteit.

Daar ik een ietwat ouder model Samsung tv heb (Samsung LE32A456) was het wel nodig om een digital converter aan te schaffen (aangezien deze tv alleen een audio in optie heeft en geen audio out optie). Let hier dus op wanneer je tot aanschaf van een Soundbar over gaat.

Vooral ben ik zeer tevreden over de Bluetooth functie die de Soundbar mij biedt. De koppeling van iPad en iPhone gaat zeer snel en het afspelen en bedienen van muziek via iPad of iPhone verloopt vlekkeloos (ook vanuit andere kamers) en gaat daarbij gepaard met helder geluid dat ook nog via de sound optie is aan te passen naar muziekkeuze.

Qua design is de Soundbar simpel zwart en bovenal functioneel, gezien het feit ik een 32 inch tv heb die qua formaat erg mooi op de Soundbar past. Al met al ben ik zeer tevreden over het design, geluid en gebruiksgemak van de Soundbar en is het een ware toevoeging voor het luisteren van muziek, kijken naar tv en films en het spelen van games.